تعداد بازدید: 108 تعداد صفحات: 6
نوع فایل
docx
تعداد صفحات

6

قیمت

3499

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

بازاريابي شبکه اي حدود 50 سال سن دارد. و در اوايل دهه 1940 شرکتي به نام California Vitamins دريافت که تمام نمايندگان جديد فروش آنها دوستان و يا خانواده نيروهاي فعلي آنها هستند. اولين دليل اين قضيه آن بود که آنها محصول را به قيمت عمده مي خواستند . آنها همچنين دريافتند که ايجاد نيروي فروش متشکل از تعداد زيادي از افراد که محصول کمي مي فروشند آسانتر از يافتن چند فوق ستاره است که مي توانند تعداد زيادي محصول را به فروش برسانند. بنابراين آنها اين دو ايده را با هم ترکيب کرده و يک ساختار فروش مبتني بر پاداش را طراحي نموند که نيروهاي فروش آنها را تشويق مي کرد تا از ميان مشتريان راضي، نمايندگان فروش جديدي را به شرکت معرفي نمايند. بسياري از اين نمايندگان جديد دوست و يا فاميل فروشندگان قبلي بوده و آنها نيز به نوبه خود اين حق را داشتند که محصولات و اين حالت نمايندگي را به ديگران معرفي نمايند و بدين ترتيب شبکه فروش به طور تصاعدي رشد مي کرد. شرکت در ازاي فروش محصولا

ت خود توسط شبکه فروش به آنها پاداش مي داد. بدين ترتيب بازاريابي شبکه اي متولد شد. چند سال بعد اين شرکت نام خود را به Nutralite Food Supplement Corporations تغييرداد. در سال 1956 Nutralite به وسيله دکتر Shaklee Forrest اقدام به بازاريابي شبکه اي نمود تا شبکه فروش گسترده تري براي محصولات غذايي به دست آورد .کمي بعد در سال 1959 دو تن از پخش کنندگان قبلي Nutralite به نامهاي Rich Devos و Jay Van Andel شرکت Amway را با عنوان روش آمريکايي براي فروش محصولات (American Way of marketing products) تاسيس نمودند . سوء استفاده از رشد تصاعدي براي سالها در مورد بازاريابي شبکه اي صورت گرفته و امروزه نيز ابعاد آن کاملاً شناخته شده نيست. يکي از اولين سوء استفاده ها از مفهوم رشد تصاعدي براي کسب درآمد، جنون نامه نگاري زنجيره اي )letter craze chain) بود که بعد از جنگ جهاني اول آمريکا را در بر گرفت. اين نامه ها قول درآمد بالا را در صورت فرستادن ده سنت يا يک پوند به شخصي که در ته زنجيره قرار داشت مي داد . در سال 1974

سناتور Walter Mondale اعلام کرد که چنين شرکتهايي بزرگترين عامل فريب مشتري در سطح ملي هستند . مراجع قانونگذاري سريعاً اقدام به جمع آوري چنين سوء استفاده هايي نمودند. در اواسط1970 Federal Trading Commission و مراجع قانوني ديگر در سرتاسر آمريکا بدون درک روشن از استفاده قانوني از بازاريابي شبکه اي توجه خود را به سمت تمام شرکتهاي بازاريابي شبکه اي معطوف نمودند. در سال 1975 ، FTC بر عليه Amway اعلام جرم نمود و بيان داشت که اين شرکت يک طرح هرمي است و با عدم ارائه محصولات خود در خرده فروشي ها از انجام تجارت جلوگيري مي کند . Amway در طول چهار سال و با هزينه کردن مبلغي بالغ بر ميليونها پوند (به شکل قانوني) توانست خود را تبرئه کند. در سال 1979 FTC (Federal Trade Commission) اعلام کرد کهAmway يک ساختار هرمي نيست و درآمد آن حاصل از فروش محصولات مي باشد.همچنين بازاريابي شبکه اي را به عنوان يک روش قانوني و موثر براي پخش محصولات به رسميت شناخت. بازاريابي شبکه اي در دهه بعدي به شکل انفجاري رشد کرد.

سلام خدمت شما

به سایت لوتوس محقق خوش آمدید.در صورت وجود هرگونه مشکل در خرید می توانید با شماره تلفن 09129418785 تماس حاصل نمایید.

ساعت پاسخگویی 8 صبح الی 21

تیلیغات